Ako rozmýšľajú vedci

10.01.2013 17:21

V každej vedeckej oblasti je postup rozmýšľania vedcov i nevedcov podobný. Aj malé deti môžme už nazvať vedcami. Tak ako vedci pozerajú a hľadajú veci, ktoré by mohli objasniť sebe i ostatným a zlepšenie rôznych oblastí, tak aj dieťa hľadá veci, ktoré mu ešte neboli objasnené, nepreskúmal ich, nepozná ich. Ďalej naslesuje vyskúšanie a preskúmanie danej veci či oblasti. Vtedy už počuť krik mamičiek. Ak sa dieťaťu predsa len podarí presvedčiť rodičov, že nič zlé mu nehrozí, že bude opatrný alebo v tom inom prípade sa mu podarí utiecť im, tak nasleduje rozloženie, inak povedané z melého mimina sa stáva kazisvet. Potom ako správny vedec proces nazývajúci zjednotenie zanecháva na tých s menšou fantáziou, na rodičoch. Po správnosti si potom od nich vymáha doteraz skúmanú vec, pričom ju pomenuje. Neustálim skúmaním danej veci sa menšie časti z nej môžu veľmi rýchlo postrácať = odmyslenie nepodstatného. Chválením a ukazovaním iným = rozšírenie na celok = to čo sa dá robiť s jednou časťou(hračkou) to sa dá robiť aj s druhou. Po čase dieťa prestane baviť daná práve doskumávaná vec, čiže ju hodí k ostatným veciam, no pred inými ju stále spomína = zdokumentuje a vyhodnotí.
A MALý VEDEC MôžE ZAčAť SKúMAť DALšIU VEC. NIEKEDY TENTO PROCES MALéHO VEDCA TRVá DNI MESIACE BA Až ROKY, ALE INOKEDY ZAS LEN MINúTY, čI SEKUNDY. =D =D =D